Tack Sandell, Enckell för er inspirerande poesi
Tack Björsten för dina vardagspunkspretiga ord som bländar

Måste läsa mer
dyka ner i lyrikens djup

Upptäcka och förstå
vidden av ett språk
som är omöjligt att förstå

Överväldigad av Economous lyrik
Förbryllad av den yngre Högnäs pillemariska poesi
Förundrad över Bolmsjös skicklighet i att fånga livets skönhet och smärta i ljuset av en evighetssekund

Det glädjer mig över att ha fått skåda Bobergpoesi som lyfter upp orden från papprena och vidare till utsikten över Strandbergska vågor som lyser upp lyrikens hav.

Och alla andra gäster i Lördagssoffan som inte nämns här. Ni har inspirerat och hållt igång min kreatitiviet och lärt mig så mycket om poesi genom era besök i min soffa under de två år som jag sysslat med detta projekt.

En miljon tack från djupet av mitt hjärta för att ni medverkade. Vi ses på lördag för sista avsnittet av soffan. Då kommer Mattias Björkas på besök.

/Nicko